PIAGAM PELANGGAN


  • Kajian maklumbalas pelanggan mencapai 80% setahun.
  • Semua aduan diambil tindakan dalam masa 24 jam.
  • Status permohonan bantuan diberi maklumbalas kepada pemohon dalam masa 7 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen lengkap.
  • Semua pembayaran dibuat dalam masa 14 hari bekerja dari tarikh dokumen pembayaran lengkap diterima.
  • Pengeluaran resit rasmi penerimaan hasil akan dikeluarkan dalam masa 1 hari daripada tarikh penerimaan Bahagian Kewangan.
  • Pengeluaran resit rasmi penerimaan tunai waqaf akan dikeluarkan dalam masa  1 hari daripada tarikh penerimaan Bahagian Kewangan.

Segala aduan berkaitan dengan penyenggaraan akan diambil tindakan susulan dalam masa 2 jam manakala tindakan pembaikan tertakluk kepada kos pembaikan.

14

HARI

Bawah RM 10,000 tempoh pembaikan 14 hari waktu bekerja dari tarikh kelulusan pihak pengurusan.

20

HARI

RM 10,001 – RM 50,000 tempoh pembaikan 20 hari waktu bekerja dari tarikh terima aduan.

30

HARI

RM 50,001 – RM 200,000 tempoh pembaikan 30 hari waktu bekerja dari tarikh terima aduan.

40

HARI

RM 200,001 tempoh pembaikan 40 hari bekerja dari tarikh terima aduan.

Terma & Syarat | Dasar Privasi | Dasar Keselamatan
2021 © Hakcipta Terpelihara Perbadanan Islam Johor (PIJ).
Penafian: Pihak PIJ tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman web ini.